Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

Παίζουμε παντομίμα; (κείμενο)


Τα παιδιά μαζεύτηκαν στο σπίτι του Άρη και της Μαρίνας.
Αποφάσισαν να παίξουν παντομίμα.
Ο Ορφέας τούς εξήγησε τους κανόνες του παιχνιδιού και ξεκίνησαν.
📖 Διάβασε καλά το κείμενο από το βιβλίο της γλώσσας (σελ.48-49).


 Γράψε κι εσύ με μικρές, ολοκληρωμένες προτάσεις, στο τετράδιο εργασιών για το αγαπημένο σου ομαδικό παιχνίδι. Κάθε πρόταση ξεκινά με κεφαλαίο γράμμα και στο τέλος της μπαίνει πάντα τελεία. 

Ποιο είναι το παιχνίδι;
Ποιοι είναι οι κανόνες του;
Με πόσα άτομα παίζεται;
Πού παίζεται;
Εσύ με ποιους το παίζεις;
Γιατί σου αρέσει;


Γεια σας, παιδιά.
Σήμερα θα σας ανοίξω το ντουλάπι με τα ρήματα.
Ρήματα λέω τις λέξεις που μας δείχνουν ότι κάποιος κάνει ή παθαίνει κάτι.
γελάω, παίζεις, δίνει,
πλένομαι, κοιμάσαι, ζαλίζεται

Τα ρήματα τα βάζω σε δύο βάζα. 
Τα ρήματα που τελειώνουν σε τα βάζω στο βάζο που λέγεται ενεργητική φωνή και τα ρήματα που τελειώνουν σε -μαι τα βάζω στο βάζο που λέγεται παθητική φωνή.


Τα ρήματα παιδιά είναι λέξεις που αλλάζουν. 
Εγώ λέω ότι κλίνονται.
Τώρα εσείς θα με ρωτήσετε τι σημαίνει αυτό.
Σημαίνει ότι μπορείς να τα γράψεις στο εγώ, εσύ, αυτός, εμείς, εσείς, αυτοί. 
Κοιτάξτε, θα πάρω το ρήμα είμαι που το χρησιμοποιούμε πολύ συχνά και θα το κλίνω.

Τα ρήματα τα γράφω στο εγώ πάντα με .
Ενώ στο εσύ και στο αυτός τα γράφω στο τέλος πάντα με -ει.
εγώ δίνω, εσύ δίνεις, αυτός δίνει 

Για τα ρήματα θα πούμε πολλά πράγματα και θα σας δώσω πολλές συνταγές ακόμη, αλλά κάποια άλλη φορά.

 Γράψ' τε τώρα στο τετράδιο εργασιών έξι προτάσεις με τις λέξεις: εγώ είμαι, εσύ είσαι, αυτός είναι, εμείς είμαστε, εσείς είστε, αυτοί είναι.


Ελάτε τώρα να δούμε τα λεξοπαιχνιδάκια της κυρίας Ζωής.
Σύρε και βάλε στον σωστό αριθμό τις φράσεις για να κλίνεις το ρήμα γράφω.
🎲 Κλίνω το ρήμα γράφω


Σύρε και βάλε τον σωστό τύπο του ρήματος είμαι για να σχηματιστεί η πρόταση.
🎲 Βάζω το ρήμα είμαι στις προτάσεις


Παρατήρησε καλά, σύρε και βάλε τις εικόνες δίπλα στον σωστό τύπο του ρήματος είμαι.
🎲 Ενώνω το ρήμα είμαι με τις εικόνες


Σύρε και βάλε τα ρήματα και τα ουσιαστικά στη σωστή στήλη. 
Τα ουδέτερα ουσιαστικά γράφονται πάντα στο τέλος με .
Τα θηλυκά ουσιαστικά γράφονται με .
Τα αρσενικά ουσιαστικά γράφονται στον πληθυντικό αριθμό με -οι.
Τα ρήματα γράφονται με -ει.
🎲 Ποιο γράμμα λείπει


Θέλεις να παίξεις παντομίμα;
Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσεις τις οδηγίες που σου δίνει η δασκάλα της θεατρικής αγωγής, η κυρία Νάντια.
👀 Παντομίμα

Παιχνίδια, παιχνίδια, παιχνίδια.
Πόσο μας αρέσει να παίζουμε.
Δες στο παρακάτω βίντεο μερικά από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών, τώρα αλλά και παλιότερα.