Ελάτε να κάνουμε μια βόλτα στο σπίτι της Γιαγιάς-Γραμματικούλας.
Σήμερα θα μας δείξει τα σημεία της στίξης.
Ας δούμε πώς θα κάνουμε αυτή τη διαδραστική παράσταση.
Καλωσορίσατε, παιδιά,
εδώ, στο σπιτικό μου.
Καθίστε αναπαυτικά
στο μέρος το δικό μου.
Σήμερα θα γνωρίσετε
της στίξης τα σημεία·
πολύ γλυκά, πολύ μικρά,
μα έχουν σημασία.
Ανοίγω το μπαούλο μου,
έξω όλα να βγούνε
κι εμείς ας τα ακούσουμε·
τι έχουν να μας πούνε;
Κάθε παιδί θα είναι και ένα σημείο της στίξης.
Τα σημεία της στίξης λένε χαρούμενα το τραγούδι τους.
Είμαστε της στίξης τα σημεία.
Πάντοτε κρυμμένα στα βιβλία.
Μην ξεχνάς, σαν γράφεις, να μας βάζεις.
Και σωστά αμέσως θα διαβάζεις.
Είμαστε της στίξης τα σημεία.
Με τις λέξεις έχουμε φιλία.
Μπαίνουμε σε όμορφες προτάσεις
και στολίζουμε όλες τις φράσεις.
Σταματάς, ρωτάς και ονομάζεις,
εξηγείς, θυμώνεις και φωνάζεις,
δε μιλάς, σωπαίνεις και θαυμάζεις.
Πάρε μας, καλέ, εμάς να βάζεις.
Είμαστε της στίξης τα σημεία.
Πάντοτε κρυμμένα στα βιβλία.
Μην ξεχνάς, σαν γράφεις, να μας βάζεις.
Και σωστά αμέσως θα διαβάζεις.
Κάθε παιδί παρουσιάζει το δικό του σημείο της στίξης.
Γράφει μια πρόταση στο ταμπλό και ζητά από τους θεατές να βάλουν το σημείο της στίξης που λείπει, δηλαδή το δικό του.
Η τελεία σταματάει
κεφαλαίο ξεκινάει.
Ποιος θα διαβάσει την πρόταση;
Πού θα μπω εγώ, δηλαδή η τελεία;
Αφού όλα τα παιδιά παρουσιάσουν, με τη σειρά, τα δικά τους σημεία της στίξης και αφού ζητήσουν από τους θεατές να συμπληρώσουν τις προτάσεις στον πίνακα, λένε και πάλι το τραγούδι τους.
Η Γιαγιά-Γραμματικούλα ευχαριστεί και αποχαιρετά τους θεατές.
ΟΔΗΓΙΕΣ
1. Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, κάποια γίνονται σημεία της στίξης, κάποια γίνονται θεατές και ένα παιδί είναι η Γιαγιά-Γραμματικούλα.
Φυσικά στους θεατές μπορούν να βρίσκονται και τα παιδιά των άλλων τάξεων του σχολείου.
2. Τα παιδιά μπορούν να έχουν μπροστά στη μπλούζα τους κολλημένο το σημείο της στίξης.
3. Τα παιδιά μπορούν να γράφουν, το καθένα τη δική του πρόταση, σε έναν πίνακα ή να να έχουν από πριν τις προτάσεις γραμμένες σε χαρτί του μέτρου.
4. Οι προτάσεις συντάσσονται από τις προηγούμενες μέρες στην τάξη από τα ίδια τα παιδιά, με τη βοήθεια των δασκάλων.
5. Κάθε παιδί εκτός από το να λέει τα λόγια του, μπορεί και να αυτοσχεδιάζει στη σκηνή.
6. Στη σκηνή θα υπάρχει ένα μπαούλο ή ένα κουτί.