Τα παιδιά στο βουνό χάρηκαν πολύ τη φύση.
Έπαιξαν, έτρεξαν, θαύμασαν τις ομορφιές γύρω τους· τον γαλάζιο ουρανό, τα καταπράσινα δέντρα, τα μυρωδάτα αγριολούλουδα, τις πολύχρωμες πεταλούδες.Αλλά και τα ζωάκια έκαναν τη δική τους βόλτα στο βουνό.
Θα δούμε τι έκαναν ο ποντικός, ο κόκορας, η γάτα, ο βάτραχος, οι αράχνες και τα άλλα ζωάκια.
Πρώτα όμως ας ακούσουμε τι έχει να μας πει η γιαγιά Γραμματικούλα.
Πολλές φορές, παιδιά, μάς ζητάνε να περιγράψουμε κάτι.
Τι σημαίνει περιγράφω;
Περιγράφω σημαίνει, λέω ακριβώς αυτό που βλέπω.
Όταν περιγράφουμε μια εικόνα, πρώτα λέμε τι βλέπουμε γενικά και πού βρίσκεται. Μετά λέμε όλα τα πράγματα που βρίσκονται γύρω-γύρω.
Μπορούμε να περιγράψουμε μια εικόνα με ζώα.
Μπορούμε να περιγράψουμε μια εικόνα με κτίρια.
Μπορούμε να περιγράψουμε μια εικόνα με ανθρώπους.
Μπορείτε τώρα, παιδιά, να περιγράψετε κι εσείς εύκολα μια εικόνα.
📖 Ας ανοίξουμε το βιβλίο εργασιών της γλώσσας (σελ.50-51) για να κάνουμε τις εργασίες.
1. Θα περιγράψουμε, όπως είπαμε παραπάνω, τη φωτογραφία.
2. Στην εργασία αυτή θα συμπληρώσουμε το ρήμα βλέπω σε όλες τις αλλαγές του, ανάλογα με το τι ταιριάζει.
3. Δες τις φωτογραφίες με τον Μολύβιο, διάβασε καλά την κάθε πρόταση και συμπλήρωσε τις λέξεις πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ.
4. Τώρα πάρε τις προτάσεις της προηγούμενης εργασίας και γράψ' τες στη σωστή χρονική σειρά.
Στην αρχή θα γράψεις αυτό που έγινε πρώτα και μετά τα υπόλοιπα.
Να το γράψεις εδώ και τρεις φορές στο τετράδιο εργασιών.
Αυτή είναι η ορθογραφία σου.
⬇️ Περιγραφές (εργασίες)