Η Α΄ Δημοτικού είναι μια απαιτητική τάξη και τα παιδιά καταβάλλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της.
Από τις αρχές του Σεπτέμβρη μέχρι τα μέσα του Ιουνίου, η γνωριμία των παιδιών με νέα γνωστικά αντικείμενα είναι συνεχής και τα παιδιά καλούνται να επεξεργάζονται, να αφομοιώνουν και να εφαρμόζουν οτιδήποτε καινούριο μαθαίνουν.
Στο τέλος της Α΄ Δημοτικού το παιδί γνωρίζει, σε γενικές γραμμές, τα παρακάτω:
ΓΛΩΣΣΑ
1. Το παιδί μπορεί να διαβάζει και να κατανοεί, με σχετική άνεση, απλά κείμενα με λεξιλόγιο της ηλικίας του.2. Μετά, να αντλεί πληροφορίες από τα κείμενα αυτά, να τα διηγείται, χρησιμοποιώντας τις λέξεις στον ανάλογο τύπο και χρόνο.
3. Επίσης, να γράφει ευανάγνωστα μικρές προτάσεις, οι οποίες συνθέτουν ένα απλό κείμενο με δομή και νόημα, τηρώντας τις αποστάσεις μεταξύ των λέξεων, χρησιμοποιώντας τα βασικά σημεία στίξης όπως τελεία, κόμμα και ερωτηματικό, με σωστό τονισμό και εφαρμόζοντας βασικούς κανόνες ορθογραφίας.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1. Το παιδί πρέπει να είναι ικανό να διαβάζει, να γράφει, να διατάσσει τους φυσικούς αριθμούς μέχρι το 100, να απαγγέλλει προφορικά 2-2 τους αριθμούς µέχρι το 20 και να αναγνωρίζει τα αριθμητικά σύμβολα.2. Να εκτελεί τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, νοερά και γραπτά, µε αριθμούς μέχρι το 20, να βρίσκει τον προηγούμενο και τον επόμενο ενός αριθμού, να αναλύει σε αθροίσματα και διαφορές τους αριθμούς.
3. Βασικό είναι να μπορεί να αναγνωρίζει, σε απλά προβλήματα, πότε θα τα λύσει με πρόσθεση ή αφαίρεση και ίσως με πολλαπλασιασμό.
4. Τα παιδιά της Πρώτης τάξης αναγνωρίζουν τις έννοιες του μήκους, του χρόνου, της μάζας και του χρήματος, τα μοτίβα, τη συμμετρία και τα συνήθη γεωμετρικά σχήματα, στερεά και επίπεδα.
Φτάνοντας το παιδί, στον Ιούνιο κι έχοντας πετύχει τα περισσότερα από τα παραπάνω, έχει ανάγκη να ξεκουραστεί και να ζήσει την καθημερινότητά του με περισσότερη χαλαρότητα και λιγότερη υπακοή σε προγράμματα και απαιτήσεις.
Το καλοκαίρι είναι ο κατεξοχήν ελεύθερος χρόνος του παιδιού, όπου κυρίως το ίδιο επιλέγει τις δραστηριότητές του για την προσωπική του αναψυχή και διασκέδαση.
Ωστόσο δεν πρέπει να χαθεί η επαφή με όλα αυτά που έμαθε.
Στη διάρκεια των διακοπών το παιδί θα διαβάζει, θα γράφει, θα μετρά, θα υπολογίζει, αλλά χωρίς να νιώθει ότι κάνει μαθήματα ή εργασίες.
Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί, βοηθώντας τον γονέα:
1. Να γράψει τον κατάλογο με τα ψώνια για το σούπερ-μάρκετ.
2. Να διαβάσει τις ετικέτες και τις πληροφορίες στις συσκευασίες των προϊόντων.
Ωστόσο δεν πρέπει να χαθεί η επαφή με όλα αυτά που έμαθε.
Στη διάρκεια των διακοπών το παιδί θα διαβάζει, θα γράφει, θα μετρά, θα υπολογίζει, αλλά χωρίς να νιώθει ότι κάνει μαθήματα ή εργασίες.
Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί, βοηθώντας τον γονέα:
1. Να γράψει τον κατάλογο με τα ψώνια για το σούπερ-μάρκετ.
2. Να διαβάσει τις ετικέτες και τις πληροφορίες στις συσκευασίες των προϊόντων.
3. Να διαβάσει τις οδούς στους δρόμους ή τις πινακίδες των πόλεων.
4. Να διαβάσει τoν κατάλογο ή τις ταμπέλες σε ένα εστιατόριο κατά τη διάρκεια των διακοπών του.
5. Να διαβάσει τα υλικά και τις οδηγίες σε μια συνταγή ή σε μια κατασκευή.
6. Να του ζητήσουμε να γράψει ένα μικρό μήνυμα για κάποιον.
7. Να υπολογίσει τα χρήματα στις αγορές και τα ρέστα.
8. Και φυσικά να διαβάσει κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο ή παραμύθι, της αρεσκείας του.
Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε πολλούς τίτλους βιβλίων για παιδιά που έχουν τελειώσει την Α΄ Δημοτικού.
👀 Βιβλία για παιδιά Α' και Β' τάξεων δημοτικού 5. Να διαβάσει τα υλικά και τις οδηγίες σε μια συνταγή ή σε μια κατασκευή.
6. Να του ζητήσουμε να γράψει ένα μικρό μήνυμα για κάποιον.
7. Να υπολογίσει τα χρήματα στις αγορές και τα ρέστα.
8. Και φυσικά να διαβάσει κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο ή παραμύθι, της αρεσκείας του.
Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε πολλούς τίτλους βιβλίων για παιδιά που έχουν τελειώσει την Α΄ Δημοτικού.