Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024

Ο Αϊ-Βασίλης αρρώστησε (Χριστουγεννιάτικο θεατρικό)


Θέλεις να παίξουμε ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο;
Πρώτα διάβασε την περίληψη, άκου τη μουσική που σου προτείνει η Χρωματιστή Τάξη και μετά κατέβασε το κείμενο και τους διαλόγους.



Είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς. 
Το κρύο είναι τσουχτερό. 
Όλοι στην πολιτεία ετοιμάζονται να υποδεχτούν τη νέα χρονιά.

ΣΚΗΝΗ Α΄
(Στους δρόμους της πολιτείας)
Ένα παιδάκι κάθεται μόνο, στη γωνιά του δρόμου, φτωχοντυμένο, πεινασμένο και πουλάει χριστουγεννιάτικες καμπανούλες για να ζήσει.
Όλοι περνούν από δίπλα του, το κοιτούν και το προσπερνούν.
Τα άλλα παιδάκια δεν προσέχουν καθόλου το φτωχό παιδάκι. Είναι τόσο χαρούμενα, περιμένουν με ανυπομονησία τον Αϊ-Βασίλη, γελάνε, δείχνουν τα καινούρια τους ρούχα, το ένα στο άλλο και τραγουδάνε.
Εκεί κοντά βρίσκονται κρυμμένα τα ξωτικά του Αϊ-Βασίλη και βλέπουν ό,τι γίνεται.
Είχαν βγει για να μαζέψουν τα γράμματα των παιδιών για τον Αϊ-Βασίλη.


ΣΚΗΝΗ Β΄
(Στο σπίτι του Άι-Βασίλη)
Στον βόρειο πόλο, στο σπίτι του Αϊ-Βασίλη, ο Αϊ-Βασίλης είναι άρρωστος. 
Μια απαίσια γρίπη τον έριξε στο κρεβάτι. 
Έχει πυρετό κι ο βήχας του δε λέει να φύγει. 
Η γυναίκα του τον περιποιείται με ζεστές σουπίτσες και κομπρέσες. 
Δε φτάνει αυτό, από την άλλη έχει και τα καλικαντζαράκια που συνεχώς μπλέκονται στα πόδια της. 
Η καημένη τα κυνηγά με το σκουπόξυλο, μα πού να τα προλάβει!
Ο γιατρός εξετάζει τον Αϊ-Βασίλη και του λέει πώς πρέπει να μείνει στο κρεβάτι για μια εβδομάδα, το λιγότερο.
Τόσα χρόνια, πρώτη φορά συμβαίνει αυτό. Τι θα γίνει;
Δεν μπορεί να οδηγήσει το έλκηθρο του, τόσο άρρωστος και με τέτοιο καιρό. 
Τα παιδάκια όμως δεν μπορεί να μείνουν δίχως δώρα. 


ΣΚΗΝΗ Γ΄
(Στο δημαρχείο του Βόρειου Πόλου)
Ο δήμαρχος του Βόρειου Πόλου είναι πολύ αναστατωμένος. 
Καλεί τον σύμβουλό του και τον ρωτά γιατί ο Αϊ-Βασίλης δεν ξεκίνησε ακόμη για να μοιράσει τα δώρα.
Όχι πως τον ένοιαζε που ο Αϊ-βασίλης ήταν άρρωστος.
Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να μοιραστούν τα δώρα, για να μη χαλάσει το καλό όνομα που είχε σαν δήμαρχος. 
Και σιγά το καλό όνομα, δηλαδή. 
Όλοι παράπονα είχαν απ’ αυτόν. 
Ήταν έτοιμος να στείλει να φωνάξουν τον σοφό γέροντα, μα πριν προλάβει, ο σοφός γέροντας ήρθε και τον ενημέρωσε πως όλα θα γίνουν σωστά και τα παιδιά θα πάρουν τα δώρα τους στην ώρα τους.


ΣΚΗΝΗ Δ΄
(Ξανά στο σπίτι του Αϊ-Βασίλη)
Η Αγιο-Βασιλήνα ετοιμάζει ένα ζεστό ρόφημα για τον άντρα της. 
Τα ξωτικά που από ώρα έχουν φτάσει, κάθονται γύρω από το κρεβάτι του. 
Είναι όλοι τόσο στενοχωρημένοι και απογοητευμένοι. 
Όλοι ελπίζουν σε ένα θαύμα. 
Ξαφνικά τα ξωτικά θυμήθηκαν το φτωχό παιδάκι που είχαν δει στο χωριό και πρότειναν στον Αϊ-Βασίλη να μοιράσει αυτό φέτος τα δώρα στα παιδιά.
Φυσικά και ο Αϊ-Βασίλης συμφώνησε. 
Βλέπετε, μόνο ένα άνθρωπος που είναι αγνός στη ψυχή, μπορεί να μοιράσει τα δώρα.
Όλοι χαρούμενοι τραγουδάνε.
Αμέσως τα ξωτικά στρώθηκαν στη δουλειά. 
Πρώτα έβαλαν όλα τα δώρα στον σάκο, μετά πήραν τα ρούχα του Αϊ-Βασίλη και τέλος έζεψαν τους τάρανδους στο έλκηθρο και ξεκίνησαν. 
Πρέπει όλα τα παιδιά του κόσμου να είναι χαρούμενα την Πρωτοχρονιά.


ΣΚΗΝΗ Ε΄
(Ξανά στους δρόμους της πολιτείας)
Τα ξωτικά έτρεξαν αμέσως στην πολιτεία, εξήγησαν στο παιδάκι την αποστολή του και αυτό δέχτηκε. 
Το έντυσαν με τα ρούχα του Αϊ-Βασίλη. 
Ανέβηκαν όλοι μαζί στο έλκηθρο και άρχισαν να μοιράζουν τα δώρα σε όλα τα παιδάκια. 
Όσο για το παιδάκι μετά από αυτή την Πρωτοχρονιά δεν πείνασε και δεν κρύωσε ποτέ ξανά! 
Ο καλός Άγιος-Βασίλης κράτησε το παιδάκι σπίτι του και έγινε υπεύθυνος στο εργαστήριο παιχνιδιών του. 
Έτσι ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!


Οδηγίες:
1. Το θεατρικό έργο Ο Αϊ-Βασίλης αρρώστησε έχει 20 ρόλους και αν θέλουμε βάζουμε και αφηγητή.
Αφηγητής μπορεί να είναι και κάποιος από τους δασκάλους μας, ώστε να συντονίζει καλύτερα την παράσταση.
Τους ρόλους των ξωτικών και των καλικαντζάρων μπορούν να τους παίξουν είτε αγόρια, είτε κορίτσια.
2. Στα θεατρικά έργα, μπορούμε να προσθέτουμε, να αφαιρούμε, να αλλάζουμε ρόλους, λόγια και να τα προσαρμόζουμε στα δικά μας δεδομένα.
3. Μπορούμε να προσθέτουμε χορευτικά ή τραγούδια που μας αρέσουν και θεωρούμε ότι ταιριάζουν με την υπόθεση του έργου.
4. Σε ένα θεατρικό έργο υπάρχουν και μέρη χωρίς διαλόγους που όμως απαιτούν χρόνο και είναι πολύ σημαντικά στην εξέλιξη της υπόθεσης.
Στο δικό μας θεατρικό υπάρχουν οι παρακάτω τέτοιες σκηνές:
Τα ξωτικά μαζεύουν τα γράμματα των παιδιών.
Ο Αϊ-Βασίλης είναι στο κρεβάτι και η γυναίκα του του φέρνει ζεστά ροφήματα και σουπίτσες.
Οι καλικάντζαροι τρέχουν από δω κι από κει και κάνουν ζημιές.
Τα ξωτικά κάθονται γύρω από το κρεβάτι του Αϊ-Βασίλη και σκέφτονται.
Στο σπίτι του Αϊ-Βασίλη, τα ξωτικά βάζουν τα δώρα σε σάκους.
Τα ξωτικά ντύνουν το φτωχό παιδάκι.
Το παιδάκι μοιράζει τα δώρα στα παιδιά.
Σ' αυτές τις σκηνές, δίνουμε μεγάλη σημασία στη μουσική υπόκρουση.
5. Στα θεατρικά έργα, σημαντικό ρόλο παίζει και ο φωτισμός. 
Κάποια παιδιά μπορούν να κρατούν φαναράκια με ρεσώ με μπαταρία. 
Στις σχολικές παραστάσεις δεν ανάβουμε αληθινά κεριά γιατί υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος.
6. Για τα κοστούμια των θεατρικών παραστάσεων, ακολουθούμε, βέβαια, κάποιες οδηγίες, αλλά μπορούμε και να αυτοσχεδιάζουμε.
Είναι καλό να τα φτιάχνουμε μόνοι μας, να χρησιμοποιούμε ρούχα και αξεσουάρ που ήδη έχουμε, μεταποιώντας τα ίσως, και να μην αγοράζουμε συνέχεια νέα πράγματα. 
Η παράσταση είναι μια δημιουργία από την αρχή μέχρι το τέλος.
7. Δείξε στους φίλους σου την ανάρτηση αυτή ώστε να καταλάβουν καλά την υπόθεση του έργου· πρέπει να γνωρίζουμε όλο το έργο και όχι μόνο τον ρόλο που έχουμε.
8. Κατέβασε τώρα το θεατρικό έργο Ο Αϊ-Βασίλης αρρώστησε του Γιάννη Χριστόπουλου και του Αλέξη Πολίτη με όλους τους διαλόγους, για να μοιράσετε ρόλους με τους φίλους σου και να παίξετε το έργο.
Στο αρχείο θα βρεις και οδηγίες για τα κοστούμια του έργου.



Διάβασε και τις παρακάτω χριστουγεννιάτικες αναρτήσεις.