Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023

Λογοτεχνικό έτος Άλκης Ζέη το 2023


Το 2023 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση της σπουδαίας συγγραφέως Άλκης Ζέη (1923-2023).
Για το λόγο αυτό, το 2023 ορίστηκε από την ελληνική πολιτεία, ως Λογοτεχνικό Έτος Άλκης Ζέη.
Κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς, θα οργανωθούν πολλές εκδηλώσεις για τη μεγάλη συγγραφέα .
Μεταξύ των κεντρικών δράσεων, περιλαμβάνονται η έκδοση αφιερωματικού τόμου, μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, στο τέλος Φεβρουαρίου, καθώς και σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 
Η Άλκη Ζέη θα τιμηθεί επίσης στη Διεθνή Έκθεση Παιδικού Βιβλίου της Μπολόνια (6-9 Μαρτίου 2023), όπου η Ελλάδα θα συμμετέχει ως «τιμώμενη χώρα».


Η Άλκη Ζέη έγραψε κυρίως παιδικά βιβλία αλλά και βιβλία για μεγάλους.
Τα βιβλία της είχαν πάντα στενή σχέση με την ελληνική ιστορία.
Η ίδια μάλιστα είχε γράψει: 
«Από τα μικρά μου χρόνια ως σήμερα, ας μην πω με ακρίβεια πόσα είναι γιατί θα τρομάξω κι εγώ η ίδια, έζησα έναν πόλεμο, δύο εμφύλιους πολέμους, δύο δικτατορίες και δύο προσφυγιές. Δεν τα έζησα σαν απλός παρατηρητής, αλλά παίρνοντας ενεργό μέρος κάθε φορά κι έτσι και να ήθελα δεν θα μπορούσε το συγγραφικό μου έργο να μην επηρεαστεί από τα γεγονότα αυτά που συγκλόνισαν τον τόπο μας. 
Άθελα μου η ζωή μου μπλέχτηκε μέσα στην ιστορία κι έγινα κι εγώ ένα κομμάτι της. 
Το συγγραφικό μου λοιπόν έργο, θέλω δε θέλω, είναι γεμάτο ιστορία.»
Ας δούμε κι ας ακούσουμε την ίδια την συγγραφέα να μιλάει για το πώς εμπνέεται και πώς γράφει τα βιβλία της.


Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τη ζωή και τα βιβλία της Άλκης Ζέη, διάβασε τις παρακάτω αναρτήσεις στη Χρωματιστή Τάξη.

💁 Η αγαπημένη συγγραφέας των παιδιών, Άλκη Ζέη


💁 Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου της Άλκης Ζέη


💁 Το καπλάνι της βιτρίνας της Άλκης Ζέη


💁 Άλκη Ζέη, Η Αλίκη στη χώρα των μαρμάρων